Klubben

Kongsdal Rideklub er beliggende på Kongsdalgården. Kongsdalgården er utrolig smukt beliggende med udsigt ud over et enestående naturområde i Assens ved Mariager Fjord.

I Kongsdal Rideklub lægger vi stor vægt på et godt kammeratskab, sammenhold og hjælpsomhed. Det er vigtigt for os, at man får gode oplevelser, hver gang man er på ridecenteret.
På det ridemæssige område har vi både pony- og hesteryttere (privat ryttere) helt fra begynderstadiet og til ryttere som rider distrikts- lands- og internationale stævner.
Vi bestræber os på at uddanne hest/pony og ryttere i overensstemmelse med etiske retningslinjer.

Ud over ride-undervisning er Kongsdal Rideklub også vært for flere springstævner hvert år. Det er gennem tiden blevet til sløjfestævner, distriktsstævner, landsstævner.
Vi har gennem vores springstævner været vært for:
- Kval. til DRF's springchampionat
- Kval. til Nordisk Mesterskab
- Kval. til Nord-vestboks Cup
- kval. til DRF. Stil Cup springning.
I fremtiden skal vi også være vært for Agria DRF udendørs DM i springning for pony og children-ryttere samt afholde finale for Distriktsmesterskabs cup i 2024-2026.

Kongsdalgården ejes og drives af berider Hans Ley.
Så ud over hjemsted for Kongsdal Rideklub fungerer stedet også som opstaldningssted, kursuscenter samt salgsstald.

Faciliteter